Pamatujete se na filmovou pohádku „Pyšná princezna“ z roku 1952? V samotném úvodu se tam v místní tržnici prezentují různá řemesla a každé z nich vysvětluje okolním lidem, o jak nepostradatelnou činnost se jedná. V zásadě mají ti řemeslníci pravdu, protože bez kováře by středověký život byl přímo nepředstavitelný, a stejně tak i bez proutěných košíků, porcelánového nádobí, bez tkaní plátna nebo ševcovské dovednosti.
Ve filmu se však neobjeví kadeřník, a je to možná škoda, protože i dnes si stěží dovedeme představit, že bychom si každý upravovali účes před zrcadlem sami tak, jako si například stříháme nehty na rukou, anebo čistíme zuby. Kadeřník je jedno z nejvíce poptávaných řemesel současné doby, a proto se také v každém městě uživí třeba i tucet kadeřníků.
Chcete-li se i vy připojit do „kadeřnické rodiny“, dejte o sobě lidem vědět, že nabízíte služby, které jsou na úrovni, a že se budete věnovat komukoli, s ohledem na vaše schopnosti, dovednosti a znalosti. Dokud totiž budete o kadeřnictví jen snít, anebo si vybudujete provozovnu, ale nikdo se o vás nedozví, můžete brzy svůj sen „zabalit“. V současné době je nejefektivnějším informačním portálem Internet a kadeřnické služby se v něm vyhledávají poměrně běžně, podobně jako třeba autoservis nebo truhlářství.
Měli byste mít vlastní webové stránky, zajímavé po obsahové i grafické stránce, ale to není vše, dnes se neobejdete bez dobře zvládnuté problematiky SEO. Pro mnohé z vás je tento výraz neznámým pojmem, a tak vám jen stručně naznačíme, že souvisí s webovými vyhledávači. Jestliže je dobře zvládnutý audit SEO, a pokud si „pohrajete“ i s položkou klíčová slova – analýza, budete zařazováni při vyhledávání kadeřnických (i případně jiných) služeb do popředí, a bude více pravděpodobné, že si získáte potřebnou klientelu. Zpracování veškerých podnětů pro SEO byste měli nechat na odbornících, kteří mají potřebné zkušenosti, a tomuto procesu pochopitelně rozumí.